tirsdag 28. juni 2011

Tips: Snekkerbok

Jeg elsker å snekre! 
Men jeg er ikke så veldig god på det..
Derfor likte jeg denne boken veldig godt! Lett å forstå seg på for amatører, og med prosjekter en virkelig får lyst til å sette i gang med! Du finner oppskrifter på alt fra flytebrygger til cafe stoler i denne boken, og selvfølgelig en del informasjon om materialer og metoder. 



Jeg setter umåtelig stor pris på de fine kommentarene jeg får! 
Veldig kjekt at så mange har svart meg på fasade innlegget og tapet dilemmaet! Det gjør det litt lettere å ta avgjørelser når flere sier sin mening om alternativene :)
Ønsker deg en god kveld!
Klem Sara

8 kommentarer:

  1. Virkelig ei super bok! Mannen min har snekret mye både til hus og hage, dette så ut som ei fin bok å gi ham. :) Takk for tips!

    SvarSlett
  2. Dette er nok ei bok for husbonden min også :))

    Har kost meg lenge her hos deg jeg nå, skrevet noen kommentarer på noen av innleggene nedenfor her også.

    Når det gjelder maskinskåret tømmer, så vet jeg ikke når de begynte med det. Farfar-huset ble bygget på 40-tallet (under krigen faktisk), så det er ikke så gammelt som ditt hus.
    Huset vi bor i er eldre, husker ikke helt hvor gammelt det er, men det ble kanskje bygget mot slutten av 1800-tallet, og her er det håndskåret tømmer i ulike bredder.

    SvarSlett
  3. Hei igjen!
    Var innom bloggen til Mali-Mo og sjekket; innlegget jeg tenkte på er skrevet den 31. mars, og hva hun valgte viser hun den 24. mai.
    Kom på dette innlegget da det var de samme fargene hun skulle velge mellom også.

    Ha en fortsatt fin dag :))

    SvarSlett
  4. Det var en kjekk bok for amatører! Jeg har heldigvis en mann som liker snekring, så han har fast snekkerjobb når noe skal lages;o)

    Ha en fin torsdag!
    Heleneklem

    SvarSlett
  5. Takk for et supert boktips. Den må jeg anskaffe meg.
    Tusen takk for alltid gode ord hos meg:-)
    jeg ønsker deg en riktig god helg!!
    Klem fra Hjørdis

    SvarSlett
  6. Hei sara!!

    denne boken så kjempe fin ut,gøy å prøve seg på litt snekring:)

    Takk for dine alltid søte ord:=)

    Ha en fin helg du også:)

    Klem Linda:)

    SvarSlett
  7. Hei Sara.

    Ang det å duse ned tapeten. Jeg vil tro dette kan fungere om du bruker en vannbasert panel lakk som er blandet i eksempelvis lys grå eller hvit. (2 strøk) Hvis du tynner en vannbasert maling så frykter jeg at det blir for mye vann slik at du løser opp fiberen i tapeten. Du må nesten bare gjøre et forsøk. Jeg har truen på 2 strøk med panel-lakk. Det er en fordel at du sa limer tapeten med våtromslim slik at ikke lakken bløter opp limet under tapene.


    Mvh Heidi

    SvarSlett
  8. Denne boken er nok fin for en amatørsnekker!
    vil så gjerne lære å snekre litt...så slipper man å vente på at noen skal gjøre det :o)

    ha en fin ssøndag

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...